Sonntag, 13. Oktober 2013

Kocham cię życie

"A ja szepnę upartcie i  skrytcie: Och życie, kocham cię, kocham cię, kocham cię nad życie. Kiedy sen kończy się, kończy się, kończy się o świcie. W każdą pogode potrawją dostrzec oczy moje młode, niebezpieczną twą urode. Kocham cię życie!  Poznawać pragne cię, pragnie cię, pragne cię w zachwytcie." (Edyta Geppert - Kocham cię życie)

I niemoge nawet dokładnie powiedzić, co najbardziej kocham. Kocham każdą minute mojego codziennego życia: Rano idę biegać i przy tym zaraz obserwuje wschodzące słońce: WIELKA CZERWONA KULA. Test takie piękne, że z szcęścia aż płakać mi się chce :D. Wogóle natura jest cudona. Czasami popołudniu leże sobie na dworzu i patrze w niebieske niebo - jak chmury tańczą za taktiem wiatru. Przy widoku wielkego nieba moje problemy zawsze takie małe i niepotrzebne mi się wydawają!

Po bieganiu, przygotowywaniu, śniadaniu itd. idę o 7 do szkoły i ucze dzieci czegos. Uwielbiam, jak widze, że dzieci się czegoś nauczyli i jak lekcje im się podobają. Pod testem piszą "Kocham cię pani Nicole" a jak do klasy wchodze, to niektóre klaskają, bo się cieszą na lekcje. Jak przy tylu miłości nie można być szczęśliwą?? Nieraz troche krzycze, jak dzieci są głośne, albo przypominam im sens tego wszystkiego..ale to normalne! Czasami ja lub dzieci mamy gorszy dzień, ale na szczęście odkryłam sposób na to: Po prostu malujemy obrazki. Ja wtedy na tablicy maluje pare przykładów co mozna malować i dzieci malują sobie. Ja wtedy dosiadam się do nich na podłoge i razem z nimi maluje - łatwe rzeczy jak w podstawówce. I po tym NAPRAWDE lepiej się czujemy. To jak by lek dla ciała (bo odpoczywamy) i duszy. Więc, jak macie lichy humor, to po prostu namalujcie obrazek. Polecam! :-)

Jak nie mam lekcji, np. w czwartki, to pomagam w kuchni. Nieraz gotuje, nieraz tylko myje warzywa godzinami - robią to tutaj bardzo dokładnie!! Uwielbiam pomagać w kuchni i do tego jeszcze ucze się wtedy Chichewa, bo kobiety w kuchni nie rozmawiałją tyle po angielsku.
Po lekcjach szyje lub robie jakieś inne ręczne pracy z sierotami - i duuuuużo rozmawiamy o naszym życiu i snach dzieci. Zauważam, że dzieci po naszych rozmowach są inne. Bardziej śmiałe i szczęśliwe. Myśle sobie, że nie prowadzenie lekcji, ale kochać, to największa pomóc, ktorą tutaj moge dać. I nie tylko dzieci korzystają z tego, ale też i ja! :)

O 17 idę do domu aby wykonać prace domowe jak gotowanie, pranie, zakupy itd. No i po tym mam czas na swoj blog, czytanie, spędzanie czasu z Anne, szycie i dużo więcej. Nieraz też odwiedzamy koleżanki lub idziemy sobie na poczte albo po prostu tak na spacer. Naprawde mi się nie nudzi tutaj i wszystko co moge powiedzić, to: Kocham cię życie.

Tionana i do usłyszenia niedługo,
Wasza Nicole :*
***
Bald auch auf Deutsch erhältlich hehe :) Lg, Nicole

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen